Skip to main content
Картография на играта

Картография на радостта

Картография на радостта

14.03.2020 г., събота

13:30 – 15:30 ч.

осигурен детски кът за деца на участниците 

 

КАКВО?

Преживелищна работилница в три такта:

=> Чертаем картография на играта – къде са утъпканите пътеки, скритите съкровища, чудовищата Контрол и Страх и рисковете от обелено коляно.

=> Племето на децата – търсим общността на децата, възрастните там, страховете, призраците от миналото, споделеното време, радост, въображение, история. 

=> Опъваме платната, вдигаме котва и се отправяме на приключение към необятните хоризонти на играта.

КАК?

Използваме техники от експресивната арт терапия, световно кафене, форум театър, дискусии и споделяне.

ЗАЩО ИГРАТА?

Играта предоставя безопасно психологическо пространство, в което вътрешният потенциал на детето се проявява реално и достоверно. Играта няма нужда от измерим контекст, но се преживява като непосредствена, обозрима реалност от играещото дете. Играта е игра тук и сега, но едновременно с това и някога, някъде. Така тя има потенциала да изгражда светове и реалности за детето, които са силно персонализирани и лични. През игра децата превеждат света около себе си и откриват своето място в него. 

Ние силно вярваме, че играта е основата ни за учене въобще, за свързване и изграждане на връзки, за насърчаване на разбиране и толерантност. В играта ние се учим на доверие, учим правилата на играта в света на “големите”. Играта развива креативност и устойчивост. 

Играта и спонтанността в психотерапията пък са фактори, които не само позволяват на Аз-а да изрази себе си, но и да създаде ново произведение на изкуството, нови социални или технологични изобретения, нови социални среди. С по-високи нива на спонтанност и игра, личността е по-жизнена, енергична и заразителна с ентусиазъм. А децата трептят постоянно на тази честота. Играта е тяхната радост.

Все по-често обаче се наблюдава явлението „игрова депривация“, особено когато спонтанната игра се счита за „загуба на време“. Това  състояние носи силно негативни ефекти върху деца и възрастни. Отрицателните ефекти в резултат на лишаване от игра включват зачестени прояви на насилие и антисоциални действия, нарушаване развитието на мозъка и влошаване на комуникацията, уменията за решаване на проблеми, както и социалните умения. Допълнителни доказателства за ефектите на лишаването от игра сочат, че такива деца са изложени на по-голям риск от агресивно поведение и повишен риск от затлъстяване. 

Подходящо за: родители, учители, артисти, социални работници и всички, които се вълнуват от играта и предизвикателството на работата с деца.

Водещи: Петя Гиева и Мария Яйцарова, Кооперативна Академия

Капацитет на работилницата: 30 участника.

За участие и регистрация ТУК.

Пълна програма Фестивал (не)Възможното образование 2020

ФБ събитие

За контакти с организаторите:

E-mail: kinozaobrazovanie@gmail.com

Телефон: 0898 912365 Нели Керемидчиева/ 0885 981 880 Станимира Иванова

Вашият коментар