„Всички искаха училището да се чувства повече като дом и децата да не искат да си тръгнат. Да ‘откъртим’ децата от чиновете беше друга обща цел. И да сложим край на вездесъщия модел на училище – кутийки с коридори“, разказаха арх. Мария Стайнова и арх. Виолетка Славова.
Революция в образованието се случва и по отношение на училищната среда, как изглежда тя и какво може да бъде.
Демократичните училища отново служат за пример в това отношение. Училището да се чувства като дом – именно този пример дават пространствата, които практикуват демократичния образователен модел.
„Разчупването“ на образованието и по тази „линия“ предстои и се радваме, че има архитекти, които са се заели с това – с някои от тях се срещнахме и по време на лекцията на Яков Хехт на Европейската конференция за демократично образование през август тази година в България.
Оставяме ви със статията и малко снимки от ДемократичноТо в София, откъдето децата трудно си тръгват, а когато го направят – искат да дойдат отново.