Училищната среда и как архитекти преобразяват български училища

„Всички искаха училището да се чувства повече като дом и децата да не искат да си тръгнат. Да ‘откъртим’ децата от чиновете беше друга обща цел. И да сложим край на вездесъщия модел на училище – кутийки с коридори“, разказаха арх. Мария Стайнова и арх. Виолетка Славова.
Революция в образованието се случва и по отношение на училищната среда, как изглежда тя и какво може да бъде.
Демократичните училища отново служат за пример в това отношение. Училището да се чувства като дом – именно този пример дават пространствата, които практикуват демократичния образователен модел.

 

„Разчупването“ на образованието и по тази „линия“ предстои и се радваме, че има архитекти, които са се заели с това – с някои от тях се срещнахме и по време на лекцията на Яков Хехт на Европейската конференция за демократично образование през август тази година в България.

 

Оставяме ви със статията и малко снимки от ДемократичноТо в София, откъдето децата трудно си тръгват, а когато го направят – искат да дойдат отново.

 

413979009_122128519544053851_5223817390917660520_n 414004608_122128519700053851_3820433434270515035_n 414011983_122128519604053851_2250442586831628610_n 414082796_122128519454053851_2148309457195998532_n 415023092_122128519436053851_2382525156012584565_n 415059401_122128519550053851_4311545581848167537_n 415062320_122128519484053851_5411697825202415513_n 415092129_122128519490053851_457216355472388082_n 415110783_122128519430053851_4744200305226704748_n

Линк към статията

Вашият коментар